eRBN

Posted in: - May 17, 2012 No Comments

Amplasament: BAIA MARE
Stadiu: CONCEPT

EuroRegionalBusinessNetwork, Reteua Regionala pentru Incubare si Promovare a Afacerilor de tip IMM, prescurtat eRBN, reprezinta o combinatie de Incubatoare si centre de promovare si stimulare a inovativitatii, creativitatii si altor activitati de cercetare-dezvoltare, misiunea acestora fiind implementarea unui mediu regional pentru dezvoltarea afacerilor si furnizarea oportunităţilor pentru investitii străine private care intenţionează să se stabilească în zonă.

Ansamblul arhitectural propus, este compus din 2 corpuri majore: Incubatorul eRBN, Baia Mare si Centrul de promovare eRBN Baia Mare, cladiri conectate printr-un corp de legatura, amplasate in Parcul « Campul Tineretului », la întrepătrunderea a 2 zone importante ale oraşului: zona de loisir şi zona istorică.

Regimul de înălţime al zonei în care este amplasat “ incubatorul de afaceri ”, alcatuit din 6 volume legate, este de P+1+M . Pentru a nu agresa această zonă, subansamblurile propuse se înscriu într-un regim de înălţime de P+2. Înscrierea în scara locului s-a avut în vedere şi în cazul spaţiului de promovare care are o formă ovoidă, iar pentru a diminua impactul volumului în raport cu împrejurimea, s-a recurs la amenajarea unui taluz în jurul principalului corp.

Legătura cu zona de loisir se face prin acest taluz amenajat ( contopirea cu natura ). Din punct de vedere compoziţional, ansamblul este alcătuit din două volume care sunt legate între ele, printr-o pasarelă.
Centru de promovare este compus dintr-un volum având o formă ovoidă, în interiorul căruia este amenajată sala de conferinţă pentru aproximativ 180 persoane.
Accesul principal în acest centru de promovare se face printr-o rampă care duce la un nivel de – 2.00m sub cota terenului , unde este amenajată o curte interioară, ce are rol de trecere dintre spaţiul public în cel “privat ” .

Această curte interioară poate fi percepută şi ca o prelungire a spaţiului interior, delimitarea dintre acestea realizându-se printr-un perete de sticlă. Spaţiile de promovare sunt dispuse în jurul curţii interioare.

Întregul ansamblu este prevăzut cu un spaţiu de parcare (suprateran) de 130 locuri, accesul fiind realizat din carosabilul existent.

Comments are closed.